Barbies and brewskies - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Björn - WaarBenJij.nu Barbies and brewskies - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Björn - WaarBenJij.nu

Barbies and brewskies

Door: Bjorn

Blijf op de hoogte en volg Björn

06 Augustus 2004 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal,

Na lange tijd, weer een berichtje van me. Oke, waar waren we gebleven.. o ja... Sydney. De laatste dag in Sydney zijn we even gaan shoppen (er is een dame in het gezelschap dus daar kwamen we niet onderuit). Na het shoppen zijn we even bij een barretje wat gaan drinken. Echt leuk werd het toen de serveersters de vitrine onder de balie gingen schoonmaken. Voorover gebukt gingen ze met poetsmiddel en doekje aan de slag. Nu moeten jullie weten dat de werkpakjes van de dames redelijk laag uitgesneden waren...erg grappig om te zien dus! (sorry mam)
Aangekomen op het vliegveld hadden we een half uur vertraging....het bleek dat iemand een pakket had achtergelaten en dat heel het vliegveld stil lag....gelukkig niks ernstig bleek achteraf. Aangekomen in Melbourne heeft Rudolf (die ging trouwen) ons opgehaald. Blijkt die kerel hier gewoon een super gave jeep te hebben....dat is nog eens wat anders dan die gare fiat panda van hem in Nederland. Bij zijn huis aangekomen, konden we meteen aanschuiven bij de Barbie (BBQ), zoals dat hoort in Australie. De volgende avond zijn we naar het grootste casino op het zuidelijk halfrond geweest (naar het schijnt). Dit Crown Casino, is echt ongelooflijk groot. Je komt binnen in een gigantische hal met bombastische muziek, fonteinen en een beweging plafond met grote kroonluchters...Holland Casino is een bouwvakkers hut vergeleken met dit ding. Helaas niks gewonnen...
Dag daarna vrijgezellenfeest in Melbourne. Geweldige stad!!! Melbourne is absoluut mooier dan Sydney. Eerst eten bij de mexicaan en toen naar het echte centrum voor een stripclub. Aangezien ik nog nooit in een stripclub geweest was (echt waar, mam!), heb ik mijn ogen uitgekeken. Vooral toen we een prive optreden voor Rudolf kregen....echt ontzettend gelachen. Daarna naar een nachtclub geweest waar het erg laat geworden is. Volgende dag Melbourne ingegaan. 's Avonds bij de Spaghetti Tree gaan eten onder het genot van een live pianist. Matthijs de hele nacht ziek geweest van de lasagna!
HET HUWELIJK:
Samen met Rudolf onze gehuurde pakken aangedaan. Vervolgens naar de kerk. Mooie mis die redelijk snel ging omdat Rudolf en Jane al eerder getrouwd waren. Redelijk veel foto's gemaakt (binnenkort op de website) Toen naar de chiqueste club van Melbourne. De Australian Club, waar ook de prime minister slaapt als hij in Melbourne is. Tijdens het eten werden er een aantal emotionele speaches gehouden door de beide ouders, Matthijs en Rudolf zelf. Na het diner verzorgde een ierse band de muziek....erg leuk! Heerlijk geslapen in een van de geweldige kamer.
Volgende dag weer vroeg op om naar Aussie Rules football te gaan. Helaas verloren de Hawks (Rudolf's favoriete team) van Melbourne. Wat een super spel...
2 Augustus zijn we begonnen met de Great Ocean Road. Deze weg schijnt een van de mooiste wegen ter wereld te zijn. Hij loopt langs de kust van Melbourne richting Adelaide. Gesurft in zee....super gaaf!!! Zie foto's! In Lorne naar een waterval geweest, kangaroos gezien op de golfbaan. Er hadden er zelfs 2 ruzie, koala's in het wild gezien. Gisteren whale watching gedaan. Helaas niet meer dan een grote flipper gezien..daarna doorgereden naar Adelaide waar ik vandaag de hele dag heb rond gelopen!

TOP:

Stella Artois

Groeten,
Bjorn

P.s.
Binnenkort komen de foto's op internet (nu geen tijd meer!)

• 06 Augustus 2004 - 15:57

Kirsten:

Hey Bjorn, neem je een koala voor me mee terug!?! xx Kirsten

• 08 Augustus 2004 - 07:25

Willem:

EEEEEEENNNNNNNUUUUUUHHHHHHH Vos heb je het ritje op die plank langer als 5 seconden volgehouden met die dikke pansj van je, ik vraag me trowuens wel af of er wat te sjteken valt am andere ende der welt, en dan heb ik het niet over die griet bij de waterval en zeker niet over storm, maar een lekker hert met grote memmuh. Ben je als volleerd aanvoerder die 2 kangaroes niet uitelkaar gaan halen. Wanneer ben je weer eens terug dat we kunnen gaan golven, ik stel voor dat dat het volgende project van je moet worden. Groeten Willem

• 08 Augustus 2004 - 11:54

Mam.:

Nou kan je dus nooit!!!!!meer zeggen dat je niet in een striptent bent geweest!!We weten allemaal nu beter!!!!!
    Weet je zeker dat jullie die kangeroes op de golfbaan niet omgeschoten hebben met een foute bal!!
    Enne ....ik wil ook graag een koala.Kan die samen met die van Kirsten in een kistje, is gezelliger voor ze.
    Dikke kus, veel plezier en je weet het.....lief zijn !!!

• 08 Augustus 2004 - 12:32

Ramon:

Ik geloof er geen ene reet van dat je nog nooit in een striptent was geweest . gelukkig heb je het goed naar je zin . Veel plezier nog en e horen wel van je

• 08 Augustus 2004 - 15:41

Josje:

Dat ziet er allemaal verdomd gezellig uit daarzo! Gelukkig is het weer hier in Nederland momenteel niet verkeerd dus ik ben nog niet echt jaloers :)) Ben wel op slag verliefd geworden op de koala-foto....Bring him hoooommmeeee! En ik mag toch hopen dat al dat beige op de bowlingbaan afgesproken werk was he? Beetje kak, hihi!
    Vos, amuseer je verder en liefs uit Amstelveen!

Josje

Ps. Nee, het was geen grapje. Dacht echt dat jij het was en niet Yorick. Sorry, als ik je belegdigd heb........

• 09 Augustus 2004 - 07:20

Don:

Ey Voseerder, Als je een paar van die koala's importeert dan kun je concurreren met mcD.. en BurgerKing. Nieuw product: Koala Burgers!!

(grapje he mensen)

Have fun en we moeten toch nog steeds gaan klimmen he..

groetjes Don

Verslag uit: Australië, Adelaide