A dingo took my baby - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Björn - WaarBenJij.nu A dingo took my baby - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Björn - WaarBenJij.nu

A dingo took my baby

Door: Bjorn

Blijf op de hoogte en volg Björn

25 Augustus 2004 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,
Op dit moment zit in ik Nieuw Zeeland bij mijn oom die in Auckland woont.
De dag nadat ik mijn laatste berichtje had achtergelaten, ben ik naar Fraser Island geweest. Dit is het grootste zand eiland ter wereld en ligt een paar kilometer buiten de kust van Hervey Bay. Op het eiland zijn geen wegen aangelegd dus al het vervoer gaat over zandpaden met vierwiel aangedreven auto's. Ik had vanwege de tijd gekozen om met een 4WD bus te gaan en ik moet zeggen dat ik er achteraf geen spijt van gehad heb. Toen ik daar was, had het namelijk al een hele tijd niet geregend en heel veel van de mensen die een 4WD gehuurd hadden die bleven vastzitten in het zand en moesten door ons uit het zand gehaald worden. Ook werd er door de ranger veel verteld over de geschiedenis en natuur van het eiland. Een van de attracties op het eiland zijn de dingo's. Dit zijn een soort kruising tussen wolven en honden. Ze lopen in het wild rond en kunnen gevaarlijk zijn voor kinderen en soms ook volwassenen en dat heb ik geweten. Op de 2e dag dat ik op het eiland was, had ik nog steeds geen dingo's gezien. Toen we echter bij Rainbow Gorde gingen kijken, kwam er in een keer eentje te voorschijn. Ze zien er op zich best schattig uit (zie foto) dus ik vond het eigenlijk wel leuk dat hij een kijkje kwam nemen. Vervelender werd het echter toen hij zag dat er een jongetje van 8 in onze groep zat. Hij ging om ons heen lopen en kwam heel dichtbij. Op een gegeven moment ging hij achter de ranger staan en wilde bij de ranger bijten, die had dat gelukkig op tijd door en draaide zich om. De moeder van het jongetje werd behoorlijk bang want de dingo bleef maar om onze groep lopen en probeerde mij het jongetje te komen. De meeste mensen hadden toen eigenlijk al geen oog meer voor de natuur en wilde zo snel mogelijk weer de bus in. Gehinderd door de dingo zijn we uiteindelijk weer naar de bus gegaan. Het had ook anders kunnen aflopen (http://www.amazingaustralia.com.au/animals/dingo_attacks.htm). Gelukkig hebben we ook nog wat ontspannende dingen gedaan zoals gezwommen in Lake Wabby en Lake Elm en gebbqed (natuurlijk). Ook zijn we nog even gestopt het wrak van de Maheno. Dit ship belandde op het strand van Fraser Island na een storm en het is nooit gelukt om het weer de zee in te krijgen. Uiteindelijk hebben ze dus alles wat los en vast zat aan het schip verkocht en is het gebruikt voor oefeningen van de luchtmacht. Zie het resultaat...
Op de weg terug van Fraser Island hadden we nog een mooie zonsondergang vanaf de boot (zie foto). De volgende dag heb ik de bus naar Brisbane genomen waar ik bij Nanette (zus van Rudolf) en Willemijn (vriendin van Nanette) geslapen heb. Op de laatste avond dat ik in Brisbane was, heb ik de 2 dames meegenomen voor een introductie les Capoeira waarvan ze nu nog steeds spierpijn zullen hebben denk ik :-)) daarna gezellig gaan eten in het het zogenaamde West End van Brisbane. De ochtend dat ik moest vliegen heb ik nog even een mooi zwitser precisie uurwerkje gekocht en toen het vliegtuig naar Auckland genomen. Vandaag even met mijn oom door de mooie natuur rond Auckland gereden en een paar stranden bezocht. Helaas is het hier 10 graden kouder dan in Australie dus zwemmen zit er niet in. Morgen nog even Auckland in en vrijdag vlieg ik alweer naar Tokyo waar ik een nacht zal overnachten en dan het vliegtuig naar Amsterdam neem. Ik hoop jullie allemaal over niet al te lange tijd weer te zien want als je in je eentje reist dan ben je continu afscheid aan het nemen van mensen. Ik heb nu wel weer eens zin om met iemand een biertje te drinken zonder dat ze beginnen over de drugs in Amsterdam.....

Tot snel,

Björn

  • 25 Augustus 2004 - 11:56

    Nanette:

    AU!! ja dus! weet jij misschien hoe laat het is??! bjorn, it was a pleasure having you here; heb je rudolf al gemaild over onze 'avonturen', haha!
    succes met werken in dat koude kikkerlandje!

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Australie

..

Recente Reisverslagen:

03 September 2004

Terug

25 Augustus 2004

A dingo took my baby

19 Augustus 2004

Whitsunday Islands

12 Augustus 2004

Going down downunder

06 Augustus 2004

Barbies and brewskies
Björn
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 21608

Voorgaande reizen:

06 December 2015 - 31 Januari 2016

Zuid Oost Azie

01 Augustus 2004 - 30 September 2004

Australie

Landen bezocht: