Whitsunday Islands - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Björn - WaarBenJij.nu Whitsunday Islands - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Björn - WaarBenJij.nu

Whitsunday Islands

Door: Bjorn

Blijf op de hoogte en volg Björn

19 Augustus 2004 | Australië, Hervey Bay

Hallo allemaal,
Weer even tijd gevonden om weer een berichtje te schrijven. Om de draad weer op te pikken: ik ben dus gaan raften op de Tully rivier. Met z'n 6en (plus instructeur die gek op Heineken was) in een opblaasbaar bootje en roeien maar... nou ja...eigenlijk meer rotsen ontwijken. Was echt heel gaaf...sommmige stukken mochten we in het water doen en ook een paar keer van hoge rotsen in de rivier gedoken. Aan het einde van de dag waren alleen mijn bovenbenen verbrand maar dat was het zeker waard. De volgende dag heb ik de bus naar Arlie Beach genomen. Arlie Beach is HET vertrekpunt voor zeilreizen rond de Whitsunday Islands. Het is ook een uitgaans-mekka voor backpackers. Nou dat hoef je mij geen twee keer te zeggen... het was dus tijd om eens goed uit te gaan. Ik moet zeggen dat Arlie Beach inderdaad een aardig nachtleven heeft. Ze drinken hier pints dus het kwam goed uit dat ik daar in Londen al mee had leren omgaan ;-)
Na een aantal lokale establisementen met mijn bezoek vereerd te hebben, realiseerde ik me dat ik de dag erna om 8:00 opgehaald werd om te gaan zeilen. Het was een korte nacht....
De drie dagen hierna ben ik met de Maxi sailing yacht "Boomerang" gaan zeilen rond de Whitsunday Islands. De boot was ongeveer 25 meter (80 voet) en er waren ongeveer 20 man aan boord. Ik heb hier o.a. gesnorkeld,walvissen en dolfijnen gezien en gevoetbald op het parelwitte Whitehaven Beach. Verder zal Rudolf trots op me zijn dat ik de andere mensen aan boord team frisbee heb geleerd :-). De Whitsunday Islands zijn echt ongelooflijk mooi. Omdat het zand voor 95% uit silicium bestaat is het ontzettend wit en fijn. Ik heb hier natuurlijk foto's van genomen die ik (natuurlijk) hier weer niet uploaden. Zodra ik een fatsoenlijk internet cafe vind, zal ik dit doen.
Het weer was aan de ene kant geweldig, er was namelijk veel zon, maar andere kant niet zo goed want er was nauwelijks wind. We hebben dus maar een aantal keren de zeilen hoeven hijsen maar hebben wel lekker op het dek kunnen zonnebaden. Ik ben er ook achtergekomen dat zeilen ook veel te maken heeft met lekker eten. Net zoals op de duikboot, was het eten hier ook weer geweldig. Waar ik weer erg onder de indruk van was waren de zonsondergangen en de sterrenhemel. De sterrenhemel van het zuidelijk halfrond is zoveel mooier dan onze sterrenhemel, dit kun je pas begrijpen als je hem ooit gezien hebt. Na een hoop snorkelen, zwemmen en veel mooie dingen gezien te hebben, moesten we helaas weer terug naar land. 's Avond hebben we met de hele groep van de boot gegeten. Toen we daar zaten te eten werden de dames aan onze tafel benaderd door de nachtclub in de buurt om mee te doen in de wet T-shirt contest. Toen we hoorden dat er 500 AUD te verdienen was en dat de hele tafel gratis entree had, waren er 2 dames bereid om mee te doen. Nadat de dames een wit t-shirt aan hadden gedaan en ijskoud water over zich heen kregen, werd de winnares bepaald door middel van een geluidsmeter. 1 van de 2 dames van onze boot had heel erg haar best gedaan ;-) en kreeg mede dankzij ons geschreeeuw de eerste plaats. Kassa.... De andere dame werd 3e van de 10 en mocht 50 euro aan drank spenderen. Hiervoor werd een aantal Tequila shots gehaald (ik heb geen idee welk merk, Rachel ;-)). Moet zeggen dat we ook deze avond weer een aantal kroegen van binnen hebben gezien.
De dag erna (met een kleine kater) de bus naar RockHampton genomen. Hier geslapen en vanochtend de bus naar Hervey Bay genomen waar ik me nu bevind. Ik ga morgen naar Fraser Island waar ik ook een nacht zal overnachten. Daarna verder naar Brisbane waar ik hopelijk een goed internet cafe kan vinden waar ik mijn foto's kan uploaden...

Have a good one,
Bjorn

  • 19 Augustus 2004 - 10:42

    Kallûh:

    Voske je eb toch wel foto's van die vrouwen om aan Jelle te laten zien. Dan kan hij misschien eeens over T heen komen...
    Veel plezier en ik zie je snel weer,
    Koen

  • 19 Augustus 2004 - 12:17

    Mam:

    "lieve" Bjorn,

    Als je nou eens een leuk australisch of nw.zeelands meisje zoekt, dan hebben wij een heerlijk vakantie adres !!!! Ik zie het al helemaal voor me, die mooie witte stranden en die sterrehemel.
    Misschien komen we dan wel naast je wonen.!!!
    Hier alles ok.
    Helaas hebben regen en wind de zon een beetje weggeduwd.Geniet nog van je laatste week!! Groetjes aan iedereen in Nw. Zeeland.Dikke kus.En ..... je weet wel.....Lief zijn .

  • 19 Augustus 2004 - 15:45

    Ramon:

    Hoi Bjorn ,
    Het gaat je goed zo te horen . dat is fijn om te lezen . toch kijk ik er naar uit om je weer te zien .Dan doen we die kroegen tocht hier dunnetjes over. Trouwens , ik hoef geen Koala of nemo visje , maar neem mij ook maar zo'n leuk australisch meisje mee .verder wens ik je veel plezier en je komt maar langs als je weer terug bent.groetjes

  • 20 Augustus 2004 - 09:03

    Rudie:

    Ik ben zeker trots op je. Jij bent goed bezig.....

  • 23 Augustus 2004 - 07:44

    Beaver:

    Waarom geen charmante en knappe bevers maar wel Zweedse Pisnichten??

  • 23 Augustus 2004 - 18:47

    Storm:

    Voske,

    Mooie foto's jongen. Het meeste komt inderdaad weer bekend voor van mijn tripje 2 jaar geleden. Alleen zaten wij toen helaas met 3 Duitse poezen in de jeep! Veel plezier in New Zealand en laat weten wanneer je weer naar Amsterdam komt, mag je de "echte" verhalen vertellen!

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Australie

..

Recente Reisverslagen:

03 September 2004

Terug

25 Augustus 2004

A dingo took my baby

19 Augustus 2004

Whitsunday Islands

12 Augustus 2004

Going down downunder

06 Augustus 2004

Barbies and brewskies
Björn
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 21610

Voorgaande reizen:

06 December 2015 - 31 Januari 2016

Zuid Oost Azie

01 Augustus 2004 - 30 September 2004

Australie

Landen bezocht: