Going down downunder - Reisverslag uit Cairns, Australië van Björn - WaarBenJij.nu Going down downunder - Reisverslag uit Cairns, Australië van Björn - WaarBenJij.nu

Going down downunder

Door: Bjorn

Blijf op de hoogte en volg Björn

12 Augustus 2004 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,
Net nog even een klein aantal foto's bij het vorige bericht gezet dus check die ook maar even. De kwaliteit van de internet cafe's laat toch wat te wensen over want ook hier kan ik mijn camera niet aansluiten. Foto's bij dit bericht komen dus nog.
Zaterdag aangekomen in Cairns met het vliegtuig vanuit Adelaide via Brisbane. Eindelijk terecht gekomen in het weer dat je van Australie verwacht. Zon, 25 graden en lekker windje. Super! Na ingechecked te hebben in het hostel en kennis gemaakt te hebben met mijn kamergenoten even wat gaan eten in Cairns. Cairns is een redelijk klein stadje dat bestaat bij de gratie van het toerisme. Overal vind je kleine en grote organisaties die tripjes organiseren naar het Great Barrier Reef dat hier voor de deur ligt. Het Strand in Cairns stelt niet veel voor en het grappige is dat je in de zomer de zee helemaal niet in mag omdat daar de gevaarlijke boxjellyfish leeft. Nu hebben ze dus een soort openbaar zwembad aangelegd dat ze het "Lagoon" noemen. 's Avonds ook nog even het rugby tussen Australie en New Zeeland gezien (een soort Nederland - Duitsland bij voetbal) dat Australie gewonnen heeft. GO OZ!!!
Zondag heb ik een dagtrip naar Cape Tribulation gedaan. Dat is het enige punt ter wereld schijnt waar het regenwoud en de zee elkaar raken. Op de weg naar Cape Tribulation hadden we het geluk om zogeheten Cassowarries te zien oversteken recht voor onze bus. We hadden gehoord dat deze grote zwarte vogels die familie zijn van de struisvogel erg zeldzaam waren en wij hadden dus het geluk om er twee te zien. Toen we aankwamen bij Cape Tribulation was het tijd voor een lekker duik in de water. Het strand van Cape Tribulation bleek ontzetted mooi te zijn (ik hoop dat ik de foto binnenkort kan uploaden). Op de terugweg hebben we nog even een boottochtje over de Daintree rivier waar veel krokodillen te vinden zijn, de zogenaamde Salties (zoutwater krokodillen). Dit zijn de grootste en gevaarlijkste krokodillen in tegenstelling tot de freshies (zoetwater krokodillen). Na wat zoekwerk hebben we er dan toch een paar gevonden. Echt ongelooflijk om die gigantische beesten aan je boot voorbij te zien zwemmen. Heb voor de zekerheid mijn handen toch maar even binnenboord gehouden. Van maandag tot woensdag had ik een 3 daagse PADI advanced open water cursus geboekt. Dit betekent dat je drie dagen op een boot op het Great Barrier Reef zit. Ik kan zeggen dat het echt GREAT is! Ik heb in de drie dagen ongeveer 11 duiken gedaan. Dat betekent dat we om 6:00 op moesten staan omdat de eerste duik al om 6:30 was. Moet zeggen dat het wel lekker wakker worden is als je al het moois onderwater ziet. In die drie dagen heb ik een aantal ontzettend gave dingen gezien waaronder: Clown Fish (Nemo!), veel schildpadden, White tip Reef sharks (de laatste duik zelfs 5 bij elkaar!!!), een Eagle Ray, Giant Clams (ongeveer 1,5 meter groot). Ook heb ik nog 2 nachtduiken gemaakt. Dat is wel een hele aparte beleving. Onder water is alles donker en het enige dat kunt zien is wat je met je lamp beschijnt. Best eng als je weet dat er ook haaien rondzwemmen. Geen haaien gezien toen alleen slapende schildpadden, garnalen en vissen. Verder heb ik nog een diepe duik naar 27 meter gemaakt. Op de weg terug, draaide de kapitein in een keer de boot. Iedereen ging het dek op... WALVISSEN!! Op dit moment trekken de walvissen langs de Australische kust en wij waren een drietal humpback walvissen tegengekomen. Het bleken vader, moeder en een babytje te zijn. Nou ja Babytje, volgens mij was hij of zij ook wel 4 meter of zo... Ze bleven ongeveer 10 minuten in de buurt van de boot zwemmen en af en toe sprongen ze zelf uit het water. Ik heb hier filmpjes van die ik hopenlijk binnenkort ook kan laten zien.
Vandaag heb ik de bus naar Mission beach genomen om morgen te gaan Whitewater raften. Schijnt heel gaaf te zijn... Ik laat het jullie weten!

Veel groeten van Downunder,

Bjorn

Top:
Cape Tribulation
Krokodillen
Walvissen
Haaien
XXXX
Kangaroo spiesjes

Flop:
Natte wetsuits
Vroeg opstaan voor trips
Meer spullen kopen dan er in je backpack passen
Suikerriet

  • 12 Augustus 2004 - 16:24

    Kirsten:

    Hey Bjorn, ik zou maar oppassen voor zo'n kasuaris, aggressieve beestje zijn dat!! (volgens animal planet dan), kun je dan wel trouwens een "nemo" voor me opvissen en meenemen of wordt ik nu weer afgescheept met een foto ;) xx Kirsten

  • 13 Augustus 2004 - 14:52

    Jorick:

    Hoi kleine broer,

    We zijn net ook terug uit het zuiden en zo te zien gaat het bij jullie wat beter dan het met ons ging. Het is trouwens wel een goed om te horen dat Josje blijkbaar denkt dat jij net zo knap aan het worden bent. Veel plezier en later meer.

    Groeten

  • 13 Augustus 2004 - 17:22

    Nicoline:

    Hai Bjorn, ziet er allemaal echt heel gaaf uit, heel anders dan straks Ierland waarschijnlijk...(jullie komen toch?!!!) Een vriendinnetje van mij zit nu ook nog in Australië, ze heeft er een paar maanden gestudeerd is nu aan het backpakken langs de westkust, weet alleen nu even niet precies waar. Hoe lang ga je de andere kant van de wereld nog onveilig maken? Klinkt in ieder geval allemaal heel gaaf wat je daar ziet en doet. En ik zou inderdaad maar je handen binnenboord houden tijdens boottripjes...
    P.S:
    Ik heb al een Nemo-zwembadje, nu nog een Nemovisje voor er in, dus ik zie hem graag tegemoet als souvenirtje!!
    liefs, Nicoline.

  • 16 Augustus 2004 - 18:10

    Storm:

    Hey Voske,

    Mooie dingen beleefd zie ik al! Ben vandeaag weer met werken begonnen. Was wel weer even wennen kan ik je vertellen. Doe die poezen de groeten in Brisbane en hou ons op de hoogte. (ps. heb je nou al een Australisch poppetje gevonden?)

Verslag uit: Australië, Cairns

Australie

..

Recente Reisverslagen:

03 September 2004

Terug

25 Augustus 2004

A dingo took my baby

19 Augustus 2004

Whitsunday Islands

12 Augustus 2004

Going down downunder

06 Augustus 2004

Barbies and brewskies
Björn
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 21605

Voorgaande reizen:

06 December 2015 - 31 Januari 2016

Zuid Oost Azie

01 Augustus 2004 - 30 September 2004

Australie

Landen bezocht: